ΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ
Η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ
ΧΡΟΝΙΚΟ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ
i Αθήνα
i Πειραιάς
i Θεσσαλονίκη
i Επαρχία
i Διασπορά
i Άνθρωποι
i Κείμενα
ΜΗΧΑΝΕΣ
ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
ΠΛΑΝΟΔΙΟΙ
ΒΙΒΛΙΑ
LINKS
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ


_____________________________________________ Κείμενα
 

Για την τιμή ενός πορνοσινεμά!

Ο Γεώργιος Ανδροτσάκης (George Androtsakis), μετανάστης στην Αμερική, αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα με τις αρχές. Εφτά χρόνια τώρα δίνει έναν σκληρό δικαστικό αγώνα για να σώσει τον κινηματογράφο του από τα νύχια του κράτους! Κι αυτός δεν είναι ένας οποιοσδήποτε κινηματογράφος: είναι ο τελευταίος πορνοκινηματογράφος του Πίτσμπουργκ!!!

Η ιστορία ξεκίνησε το 1995 όταν μπήκε σε εφαρμογή ένα μεγάλο σχέδιο για την αναβάθμιση της πόλης του Πίτσμπουργκ στην Πενσυλβάνια. Μέσα στο σχέδιο περιλαμβανόταν και η αποκατάσταση της αρχικής μορφής του ιστορικού κινηματογράφου Garden Theater και η μετατροπή του σε χώρο συναυλιών και άλλων πολιτιστικών εκδηλώσεων.


Ο κινηματογράφος το 1971


Πρόσφατη φωτογραφία

Το Garden Theater χτίστηκε το  1915 σε σχέδια του αρχιτέκτονα Thomas H. Scott σε στυλ Beaux-Arts. Πέρασε μεγάλες δόξες σαν κινηματογράφος παρουσιάζοντας ταινίες πρώτης προβολής αλλά από το 1972 μετατράπηκε σε πορνοκινηματογράφο.

(Περισσότερες εικόνες, πληροφορίες και σχέδια για το ιστορικό Garden στο  site της Βιβλιοθήκης του Αμερικάνικου Κογκρέσου)

Η πόλη του Πίτσμουργκ πρόσφερε στον ιδιοκτήτη του κινηματογράφου, τον Γεώργιο Ανδροτσάκη, κάτοικο Νέας Υόρκης, 250.000 δολάρια αλλά αυτός αρνήθηκε να τον πουλήσει. Η πόλη έκανε χρήση του δικαιώματος απαλλοτρίωσης υπέρ του δημοσίου και τότε άρχισε ο πολύχρονος δικαστικός αγώνας.

Αυτός ο αγώνας έχει στοιχίσει μέχρι τώρα πάνω από 500.000 δολάρια σε κάθε αντίδικο!

Ο Γεώργιος Ανδροτσάκης υποστηρίζει ότι το κράτος δεν έχει δικαίωμα να του πάρει τον κινηματογράφο και έχει με το μέρος του τη Πέμπτη Τροπολογία του Συντάγματος που υπερασπίζεται το ιερό δικαίωμα της ιδιοκτησίας.

Ο κινηματογράφος του, λέει, είναι μια βιώσιμη επιχείρηση καθώς κόβει 50 χιλιάδες εισιτήρια το χρόνο. Είναι μια βιώσιμη επιχείρηση και παραμένει βιώσιμη παρά το γεγονός ότι όλη η περιοχή έχει νεκρώσει, δηλώνει.

Ο δικηγόρος του, Πέτρος Γεωργιάδης (Peter Georgiades), δήλωσε ότι ο Ανδροτσάκης είναι ιδιοκτήτης πολλών κινηματογράφων για ενήλικες αλλά και κανονικών κινηματογράφων καθώς και ξενόγλωσσων.

Ο πελάτης μου είναι Έλληνας, είπε. Ήρθε στην Αμερική το 1968. Ξεκίνησε την επιχειρηματική του δραστηριότητα σαν ταξιθέτης σε κινηματογράφους και από κει προχώρησε. Και δεν μπορεί να αντιληφθεί πως μπορούν να του πάρουν την επιχείρησή του.

Αν διώξουν τον πελάτη μου από την πόλη θα μπορούν να διώξουν τον οποιονδήποτε, υποστήριξε.

Παλιότερα ο Γεωργιάδης είχε επικαλεστεί και την Πρώτη Τροπολογία γιατί παραβιάζεται το δικαίωμα των ενηλίκων να βλέπουν πορνοταινίες!

Η διαμάχη φαίνεται ότι θα κρατήσει πολύ ακόμα. Το τελευταίο επιχείρημα του Ανδροτσάκη είναι ότι σύμφωνα με το νέο χωροταξικό σχέδιο της πόλης και τους περιορισμούς στη διασκέδαση των ενηλίκων θα είναι δύσκολο αν όχι αδύνατο να ξαναφτιάξει τον πορνοκινηματογράφο σε άλλο σημείο της πόλης.

Σίγουρα οι πρωτοπόροι του κινηματογράφου, συμπατριώτες μας στην Αμερική, ο Αλέξανδρος Πανταζής (από το 1904) ή οι Αδελφοί Σκούρα (από το 1914) όταν έφτιαχναν τα μεγάλα κινηματογραφικά δίκτυα δεν θα μπορούσαν να φανταστούν ότι συνεχιστής τους θα ήταν ο Γεώργιος Ανδροτσάκης.

ΝΙΚΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ

5

Home | Κινηματογράφοι | Μηχανές | Μηχανικοί | Πλανόδιοι | Επικοινωνία

Copyright 2003 NIKOS THEODOSIOU